Bułeczki scones



Tradycyjne słodkie  bułeczki , bez których żaden Brytyjczyk nie wyobraża sobie popołudniowej herbaty. Według mnie najlepiej smakują z masłem i  świeżymi owocami lub dżemem.

Składniki:


350 g mąki pszennej*
¼ łyżeczki soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru waniliowego
85 g pokrojonego masła
3 łyżki cukru pudru
190 ml mleka  
              

Glazura:


łyżka maślanki + łyżka mleka lub jedno rozbite jajko

Piekarnik nagrzewamy do 210°C. Umieszczamy w nim blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
W dużej misce łączymy ze sobą mąkę, sól, proszek do pieczenia i cukier waniliowy, wyrabiamy razem z masłem . Lekko podgrzewamy mleko (nie może być gorące) i dodajemy partiami do mąki.
Ciasto wykładamy na posypana mąką powierzchnię i wyrabiamy jeszcze chwilę. Rozwałkowujemy na grubość 3-4 cm i wycinamy  kółka szklanką o ostrych krawędziach lub okrągłą foremką. 
Pokrywamy glazurą. Układamy na nagrzanej blaszce i pieczemy 10 minut.

Smacznego : )


*moje bułeczki  są trochę ciemniejsze,  gdyż połowę mąki pszennej zastąpiłam żytnią

2 komentarze:

  1. Ślicznie wyglądają te bułeczki :) mam tylko pytanie - czy nie pomyliłaś czegoś w składnikach? Dwa razy podałaś proszek do pieczenia, raz 1, a raz 2 łyżeczki. To w końcu, ile? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, przeoczyłam to ! Powinna być 1 łyżeczka proszku do pieczenia i 2 łyżeczki cukru waniliowego. Już poprawiam :)

    OdpowiedzUsuń