Carpaccio z borowików



Borowiki to moje ukochane grzyby, byłam zachwycona gdy moja ciocia opowiadała mi, że u nich we Włoszech jada się je również na surowo. Zdradziła mi w jaki sposób przygotowywał je dla niej mąż. I to właśnie jego przepis.
Thank you Giacomo for this amazing recipe.

Składniki :


1/2 kg borowików
2 łyżki soku z cytryny
6 łyżek oliwy z oliwek extra virgin
listki sałaty np. rukoli, roszponki
sól
świeżo zmielony pieprz
60 g parmezanu lub pecorino

Przygotowujemy grzyby. Nie powinno się moczyć ich w wodzie. Najlepiej czyścic je suchą szczoteczką lub przecierając zwilżonym ręcznikiem papierowym. Kroimy je na bardzo cienkie plasterki.
Układamy na umytych wcześniej listkach sałaty. Skrapiamy sokiem z cytryny i oliwą z oliwek, doprawiamy solą i pieprzem. Muszą postać chwile w takiej marynacie. Przed podaniem dodajemy jeszcze cieniutkie plasterki parmezanu lub pecorino. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz