Domowe spaghetti


Nie ma nic lepszego niż domowy makaron. Zawsze marzyłam o zrobieniu domowego spaghetti, który jest moim ulubionym rodzajem pasty, ale nie miałam odpowiedniego sprzętu. 

I znalazłam cudowną maszynkę do makaronu. Pierwsza rolka błyskawicznie, cienko rozwałkowuje ciasto, z którego możemy przygotować lasagne, ravioli, czy tagliatelle. Druga rozwałkowany płat ciasta, zmienia w piękne spaghetti.

Nie wiem jak mogłam do tej pory żyć bez takiego sprzętu i męczyć się z tradycyjnym wałkiem. Takie cudo można kupić za naprawdę nie wielkie pieniądze.
Podaję link :)  emako.pl/product-pol-1953-Maszynka-do-makaronu.html

Proporcje na domowe spaghetti :


100 g mąki
1 jajko
szczypta soli

Mąkę przesiewamy na stolnicę , wbijamy jajko, dodajemy sól. Mieszamy składniki widelcem ruchem od środka na zewnątrz. Dłońmi wyrabiamy ciasto, aż będzie gładkie i sprężyste.  Oczywiście w zależności od wielkości jajka, ciasto będzie miało różną konsystencje. Dlatego jeśli użyjemy większych jajek, musimy dodać więcej mąki, aby ciasto nie było zbyt rzadkie.
Przykryte ciasto odstawiamy na około 30 minut.
Zanim zaczniemy przepuszczać ciasto przez maszynkę musimy obficie posypać je mąką, aby się nie przyklejało.


Do tej pory przygotowywałam za pomocą maszynki : spaghetti i ravioli
Jeśli chodzi o spaghetti to według mnie największą zaletą jest to, że sami możemy regulować długość makaronu i zrobić na prawdę mega długie spaghetti. Do tego przygotowanie go jest niesamowicie szybkie, a makaron wygląda tak jak ten kupiony w sklepie (co widzicie na zdjęciu ).
Ravioli nie potrafiłabym zrobić już bez tej maszynki. Wszystko idzie dwa razy szybciej, a ciasto jest idealnie równo rozwałkowane.


Aakcesoria kuchenne, przybory do kuchni, 
przybory do pieczenia Atrakcyjne ceny w EMAKO.pl

2 komentarze: