Rogaliki serowe z dżemem


Te wspaniałe rogaliki to specjalność mojej babci. Postanowiłam niczego nie zmieniać w składnikach - mistrzyni jest jedna :). Dlatego w przepisie jest margaryna, ja na pewno dodałabym masło.
Odrobinę zmieniłam jednak sposób wykonania. Trzykrotne mielenie sera maszynką zamieniłam na szybkie zblendowanie.


Składniki :

250 g twarogu
250 g miękkiej margaryny
1 jajko
2 szklanki mąki
szczypta soli
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżki octu

Twaróg wraz z margaryna i jakiej blendujemy na gładką, jednolitą masę. Dodajemy mąkę, oraz sodę rozpuszczona wcześniej w occie.
Zagniatamy ciasto i wkładamy do lodówki, na około 30 minut.
Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy, kroimy w trójkąty, nakładamy dżem i zwijamy od podstawy trójkąta do wierzchołka (nie spodziewałeś się matematyki na blogu kulinarnym ;)).
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 15 - 20 minut.

2 komentarze:

  1. Do czego to jako

    OdpowiedzUsuń
  2. Rogaliki bardzo dobre i szybko się robi a jeszcze szybciej znikają z talerza. Polecam 😁😋

    OdpowiedzUsuń